lördag, september 19, 2015

Sommarminne: Mer genus eller nåt

Från en dag i somras. Jag försökte få en lugn stund med Sommar i P1 på förmiddagen. Det gick rätt bra. Jag valde zombieöverlevarprogrammet. När sonen, som snart är 4 år, hörde ordet "zombie" reagerade han direkt och kom fram till datorn. I sina blåmålade tånaglar och lila nattlinne som når ned till fotknölarna "Vem var det som sa zombie? Varför? Vad är det?"

Jag visade honom sommarprataren och sa att jag trodde nog att han skulle gilla zombies. "Nej" sade han med sin lilla gulliga fyraåringsröst, "jag gillar bara krig." Och kom för hundraelfte gången in på att han önskar sig transformers.

Men du har ju redan tre!

Ja men han vill ha fler, framför allt en pansarvagns-transformer.

Jag är fascinerad.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Blogger Lisa said...

Men det här är ju klockrent. Ett skolboksexempel på valfrihet. Barn med nagellack och nattlinne som älskar krig och transformers. Snacka om att gilla och göra vad man vill och skita i förväntningar. Heja fyraåringen! Tycker ni ska va stolta!

25 september 2015 kl. 22:10  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker