lördag, september 19, 2015

Mitt klämkäcka jag

Ni vill ju såklart mest läsa om när jag är som allra mest mig själv, dvs när jag är Mitt Klämkäcka Jag. Det är jag nu. Är föräldraledig med minsta och har beslutat att de två stora ska vara hemma från förskolan en dag i veckan och vi ska gå på museer. Det finns rätt många i stan och nästan alla riktar sig till barn på något sätt. Så här kommer vi!

Det har visat sig inte vara något som helst problem att ta med sig de tre på sådana utflykter. Det enda som kan krångla är när jag bestämmer mig för att vi ska ta bilen istället för att åka kommunalt. Så får man uppleva eftermiddagsrusningen på väg hem, inte så lyckat.

Idag ville sonen (4-åring) hälla upp ris i en burk. Det gick rätt så bra, men en del hamnande utanför. Han fick ta fram dammsugaren sade jag. Det var inspirerande så han dammsög kök, hall och vardagsrum. Jag har anat en outnyttjad potential i barnen och nu är den här!

Jag har också varit ute i skogen och grillat korv med barnen två gånger i år.

Ja för övrigt är jag precis som vilken nutidsmänniska som helst. Nu ska jag såsa vidare med en obokad lördag.

Etiketter: , , ,

eXTReMe Tracker